Pages

Knowing me!!

My photo
she's BLUR..she's SLEEPY..she's ERRATIC..she's SARCASTIC..she loved NICE FINGERS..she loved to be BOOK WORM..she loved SEPET EYES..she addicted to MIRROR..she addicted to NON-MALAY MOVIE.. she addicted to TAGALOG..she ANTI TAUGE TEGAR :) yeah she is what she is..if YOU dont like..what she can say;"like i care?"..

Wednesday, August 11, 2010

Happy Fasting Everyone..

Ayah Mak & Adik..
selamat berpuasa :)

Maybe this ramadhan is quite different from the previous years..
it's just because my Ayah n Mak akan berbuka puasa BERDUA sahaja...
4 years ago kami sekeluarga akan berbuka bersama..
this is the fourth time me my self berpuasa as a PERANTAUAN..
seriously...my 1st experience be as an PERANTAUAN in fasting month is difficult tough..
on the year 2006..it was my 1st experience; berpuasa di Kedah tanpa mak ayah dan adik..
hahaha...it is funny when i called my mum in JB sebb nk cakap MAKANAN KAT DINING DAH HABIS...what my mum can do???nk post laju ke???ofcoz she cant...hahaha...
this year my adik have to face the same thing like i was..
mungkin sebab dia adik..maka dia agak sedikit cengeng...
and my ayah n mak pn ada sedikit sedih(i dont think sedikit)...
td malam my mak call and she sound very very sad(crying)...
4 years w'out me at home is nothing much for my ayh n mak..
sebab ada adik utk di ajak bergaduh n bla bla bla..
but this year, adik masuk belajar and it's far from our home..adik kat Perak..
sooo..boleh bygkn tak mcm mana ayah n mak kt rumah tue???
mestilaaaaa SEDIH GILA..anak dia berdua TAK ADA kt rumh on the fasting month..
haruslaaaaaaa mereka berdua menangis kn..hehhe
and the bad is my cousin yg duduk kt rumh tu dpt kerja kt tempt lain..
lead to my mak tinggl sorang2 kt rumh if ayh blik lmbt...how pity my mak..
tak ada org nk ajk berbual bergossip n ber bla bla bla...

If i've a cuti yg pnjng mybe i'm going home for dis ramadhan..but hanya cuti seari pd ari rabu...
mcm mana nk blik???
i should calling my mak or not??if call confirm punya dia akan sedih..
if tak call mcm tak amik berat laa plakkn...dilema!!!

As a ANAK SULUNG mungkin saya sedikit cekal n hati batu dari adik..
rasa-rasanya sebb dulu kena masuk PLKN laa...
dah laaa HP kena amik masa kt PLKN...if rindu family what can i do is PENDAM jaa...
bila dpt smbung study kt KEDAH tu lg laaa jauh dari rumh..12 jam ok perjalanan...
haruslah aku jd manusia paling cekalkan even ada sedikit sedih..
now aku dah mcm hati keras+batu...
ada rasa sedih jauh dari family tp muka mcm tak ada rasa apa-apa..
and my aunt say "ko lain laa...ganas tu yg xkesah study jauh2"...
hell...she never knew what i'm feel bila dia ckp mcm tu kn...
logically...should i crying like a baby bila dpt study jauh2???..ofcoz laa tak kn...
sedih mmg sedih...but life must be go on...
nk duk nangis meratap what can i get from that??nothing precious!!!
so my stand is bila rindu kat family tahap overdose we must know how to cope wif this matter..
mentality n physically well-prepared!!
tak kn selama-lamanya nk duduk bawh ketiak mak n ayah kan??
tipu if i said i never miss my mak ayah n adik time kt kedah.. I DO..
but i never voice it out to others..
what i'm always do time berbuka is "mak ayah adik selamat berbuka"...

once again...happy fasting month to all muslim.. :)

No comments: